[학부] 2025학년도 2학기 온라인 휴 · 복학 신청 안내
1. 신청기간 : 2025. 8. 1 (금) 10:00 ~ 8. 25 (월) 17:00
※ http://portal.korea.ac.kr/학적졸업/학적사항/휴․복학 신청
2. 휴·복학 절차
구 분 | 내 용 | 신청 방법 |
휴학 | 일반휴학 | 인터넷 신청(첨부서류 없음) → 승인 |
군입대 휴학 | 인터넷 신청 → 입영통지서(스캔) 첨부 ※ 아래 서류 첨부 시 미승인 (예: 입영예정확인서, 입영일자가 기재된 합격통지서) | |
군 제대후 일반휴학 | 인터넷 신청 → 전역증, 병적증명서, 주민등록초본(병적사항기재) 중 택1 스캔 첨부 ※ 아래 서류 첨부 시 미승인 (예: 병역증, 복무확인서, 전역장 등) | |
복학 | 일반복학 | 인터넷 신청(첨부서류 없음) → 승인 |
군제대 복학 | 인터넷 신청 → 전역증, 병적증명서, 주민등록초본(병적사항기재) 중 택1 스캔 첨부 ※ 부적격 서류 첨부 시 미승인(예: 병역증, 복무확인서, 전역장 등) ※ 군필자 복학생은 본 휴복학 신청기간 내 예비군 전입신고를 『포털 > 정보생활 > 예비군 전입신고』에서 필히 신청하시기 바랍니다. | |
군전역예정자 | 학기중 전역예정자로서 학업을 충실히 이행할 수 있음을 아래와 같은 자료로 증빙함 가. 2025년 9월 이내 군전역예정자 제출 서류 1) 전역예정증명서(현역) 또는 사회복무요원복무확인서 2) 서약서 나. 2025년 10월 1일부터 중간고사 개시일 전 군전역예정자 제출서류 1) 전역예정증명서(현역) 또는 사회복무요원복무확인서(직접 발급 또는 첨부 양식) 2) 서약서(첨부 양식) 3) 취학승인서(첨부 양식) 또는 휴가증 사본 * 위 휴가증은 제출 당시 허가된 휴가증에 한하며, 허가예정 사항은 해당되지 않음 ** 전역일자 자체가 중간고사 개시일 이후인 경우 복학 신청 불가함 |
3. 단과대학행정팀 연락처 : http://registrar.korea.ac.kr/eduinfo/affairs/contact.do
※ 인터넷 신청기간 이후에 휴/복학을 신청하는 경우 각 단과대학행정팀으로 연락하시기 바랍니다.
※ 군필자 복학생은 본 휴복학 신청기간 내 예비군 전입신고를 『http://portal.korea.ac.kr / 정보생활 / 예비군 전입신고』에서
필히 신청하시기 바랍니다.
※ 질병사유 일반휴학은 인터넷으로 신청할 수 없으니 종합병원 4주 이상의 진단서와 질병휴학 확인서를 갖추어
단과대학행정팀으로 신청하시기바랍니다.
2025년 7월
학 사 팀
This notice has been translated using ChatGPT.
In the event of any discrepancies between the Korean and English versions,
the original Korean text shall take precedence over the English version.
Leave of Absence, Reinstatement Application(2025 Fall Semester)
1. Application Period : August 1, 2025 (Fri) 10:00 AM ~ August 25 (Mon) 5:00 PM
※ Portal > Registration/Graduation > University Registration > Absence/Return Application
2. Application Method
Category | Details | Application Method |
Leave of Absence | General leave of absence | Online application (no documents required) → Approval |
Leave of absence due to military service | Online application (Attach 입영통지서) → Approval ※ Not approved if the following documents are attached (입영예정확인서, 입영일자가 기재된 합격통지서) | |
Leave of absence after being discharged from military service | Online application → Attach one of the following: 전역증, 병적증명서, 주민등록초본(병적사항기재) ※ Not approved if the following documents are attached (예: 병역증, 복무확인서, 전역장 등) | |
Reinstatement | General reinstatement | Online application (no documents required) → Approval |
Reinstatement from military leave | Online application → Attach one of the following: 전역증, 병적증명서, 주민등록초본(병적사항기재) ※Not approved if the following documents are attached (병역증, 복무확인서, 전역장 등) ※ Students returning from military service must complete 예비군 전역신고 within the application period for return from leave. Please apply through Portal > 정보생활 > 예비군 전입신고 (Not applicable to international students.) | |
Student expected to be discharged from the military service | Those scheduled to be discharged during the semester must provide the following documents as evidence of their ability to faithfully continue their studies. A. Documents to be submitted by those scheduled to be discharged from military service by September 2025: 1) 전역예정증명서(현역) 또는 사회복무요원복무확인서 2) 서약서(attached) B. Documents to be submitted by those scheduled to be discharged from military service between October 1, 2025 and before the start of midterm exams: 1) 전역예정증명서(현역) 또는 사회복무요원복무확인서 2) 서약서(attached) 3) 취학승인서(attached) 또는 휴가증 사본 * Only officially approved 휴가증 at the time of submission will be accepted; planned or pending approvals are not valid. ** Students whose discharge date falls after the start of midterm exams are not eligible to apply for reinstatement. |
3. Contact info : http://registrar.korea.ac.kr/eduinfo/affairs/contact.do
※ If you apply for a leave of absence or reinstatement after the online application period,
please contact the administrative office of your college.
※ Students returning from military service must complete 예비군 전역신고 within the application period
for return from leave. Please apply through Portal > 정보생활 > 예비군 전입신고(Not applicable to
international students.)
※ Students intending to apply for leave of absence due to illness must submit a medical certificate
requiring at least four-week treatment issued by the director of a hospital affiliated with Korea University or the
director of a general hospital and a confirmation from the academic advisor or department chair to the office of the
college (division/school))
July 2025
Office of Academic Affairs